Sydney

30 oktober 2018 - Sydney, Australië

G'day mate, how ya goin?

Ruim een jaar geleden hebben we deze reis geboekt en gister was het dan zover: we zijn in Australië!

Voor de reis hebben we uiteraard uitgebreid naar Border Security gekeken, want we wilden zonder problemen door de douane komen. Dus geen fruit of snoepjes in de tas. Eerst naar de paspoortcontrole: hier stond bijna niemand dus dat ging vlot. Toen vol goede moed naar de bagage, hier zouden we de fruithonden ontmoeten. Uiteraard hadden wij niks in de koffer maar ik was erg benieuwd naar deze beagletjes. Voor wie niet weet wat fruithonden zijn: dit zijn honden die speciaal getraind zijn op het opsporen van fruit. Australiërs zijn namelijk als de dood dat wij allerlei ziektes meenemen. Maar ook hier was bijna niemand te bekennen en liepen we zo door de uitgang. We zijn nog nooit zo snel door de douanecontrole gegaan 😮.

Gelukkig hadden we ons hotel/appartement  weer snel gevonden. Het ziet er mooi uit. Hier zitten er de komende 4 dagen. Gister hebben we niet veel gedaan. Wat boodschappen gedaan en daarna naar de sauna van het hotel geweest en afgekoeld in een koud zwembad om daarna weer warm te worden in een hottub. Ook nog een leuk gesprek gehad met een Australisch meisje die voor een congres in het hotel zat.

Vandaag zijn we eerst gaan wandelen richting de Opera House en de Harbour Bridge. Lekker rondgestruind in de wijk The Rocks. Dit is de oudste wijk van Sydney. Voor 's middags had het reisbureau een fietstocht voor ons geboekt. Een erg leuke fietstocht van 2,5 uur langs de highlights van Sydney. Goede uitleg van de gids dus we zijn weer wat wijzer geworden vandaag.

Morgenochtend hebben een snorkelcursus en daarna gaan we Sydney weer verder ontdekken.

Mochten jullie benieuwd zijn naar het weer hier:  strakblauwe lucht en ongeveer 25 graden. Dit schijnen we de komende dagen te houden....

Bij de foto's hebben we onder het mapje 'Sydney' kunnen jullie weer wat nieuwe foto's vinden.

1. Nelly:
    30 oktober 2018
    Wat een super begin van jullie reis door Australië. Mooie foto's. Heel veel plezier!
  2. Sandra Beekman:
    30 oktober 2018
    Wat een mooie foto’s! Alleen die heerlijke blauwe lucht is al fantastisch. Geniet lekker van al het moois.
  3. Alina:
    30 oktober 2018
    Nu gaat het echt beginnen!!
    Veel plezier 😎
  4. Marlies:
    31 oktober 2018
    Zo fijn om over jullie avonturen te lezen. Mooie foto's. Fijne dag vandaag. Kijk uit naar het volgende bericht.
  5. Tiny Anné:
    31 oktober 2018
    Zalig. Geniet ervan!
  6. Henk:
    3 november 2018
    Leuk hoor ... geniet er van