Rye

18 november 2018 - Rye, Australië

Rye

Afgelopen woensdag zijn we naar Rye gegaan. Omdat we geen leuke stops zagen onderweg besloten we in één keer door te rijden. We hadden het vermoeden dat in Rye wel wat te doen was. De rit duurde in totaal ongeveer 2,5 uur. Goed te doen dus. Hier in Australië rijden ze rustig 2 uur om naar de Ikea te gaan, dus waar hebben we het over.

Onze overnachting was deze keer in een Bed & Breakfast. De eigenaren van deze B&B waren een Belgisch echtpaar. Zij zijn 5 jaar geleden naar Australië geëmigreerd en willen nooit meer terug naar België. Totaal hebben ze 3 kamers die ze verhuren. Een erg aardig stel die ons ook allerlei tips gaven wat we konden gaan doen  in de omgeving.

Donderdag zijn we met de auto naar de kust gereden. Het was hier prachtig! Mooie kustlijn met een azuurblauwe zee met hoge golven. Ook nog een rots bekeken die Bunny Rock heet. Als je de foto ziet snap je waarom. We hebben ook nog een kleine wandeling gemaakt, geheten de miljonairs walk. Je begon deze wandeling door door een geheime deur te gaan.Aan de ene kant zagen we de kustlijn en aan de andere kant de huizen van de rijke Aussies met hun privé steigers. We gaan toch nog maar even door met de loterij...Toen we weer terug waren bij onze B&B zijn we nog even in de Spa geweest die ze in de tuin hebben.

Vrijdag zouden we het wat zwaarder krijgen want er stond een wijntour op het programma 🍷. Helaas moesten we eerst nog 20 minuten met de auto rijden naar de plek waar we opgepikt zouden worden en Tina offerde zich op om onze chauffeur te zijn. Ze kon wel wat slokjes nemen, maar uiteraard met mate. Mieke moest nog  een belofte inlossen bij de ouders van Inge: er voor zorgen dat Inge een wijntje lekker gaat vinden. Mieke was hier uiteraard al mee begonnen, maar dit was een goed moment om het af te ronden. De groep bestond uit 6 personen: een Duitser, een Aussie met zijn Duitse vriendin en wij drie. Onze gids heette John, een gepensioneerde man die ongeveer 2 x per week zo’n wijntour doet. We zouden totaal 5 winery’s aandoen En gelukkig ook nog ergens lunchen. Om 11.15 uur ging het eerste slokje naar binnen en om 15.00 uur de laatste 😮. Uiteraard werd het gaandeweg steeds gezelliger.
Na de tour werden we weer afgezet bij de auto op een prachtige lookout punt. Hier was ook een kabelbaantje. Dit wilden we uiteraard doen. Je kon een retourtje nemen maar ook een enkeltje. De wandeltocht terug duurde ongeveer een uurtje. We besloten een enkeltje te nemen en in verband met de sluiting van de kabelbaan voor die dag naar beneden te gaan met de kabel en naar boven te lopen. Het uitzicht uit de kabel was prachtig, een mooi uitzicht over de baai. De wandeltocht naar boven was ook erg mooi, maar wel iets zwaarder met een alcoholpromillage in je bloed. Maar het is gelukt!

En nu zijn we Melbourne. Leuk om na de natuur weer een paar dagen in de stad te zijn.

Wat betreft het weer: we hebben prima weer. We hebben tot nog toe 1 hele dag regen gehad (was een reisdag) en een keer ‘s morgens wat miezerregen tijdens een andere reisdag. Verder zien we elke dag de zon en is het gemiddeld 20 graden. Ze voorspellen 28 en 30 graden deze dagen. Daarna wordt het wat minder waarschijnlijk.

Tot de volgende keer.
Inge, Tina en Mieke

1. Joline Valent:
    18 november 2018
    Ik blijf ook meedoen met de loterij!😉
  2. Marie-Louise Mertens:
    18 november 2018
    Zo mooi verhaal en foto's , en wat een belevenis !
  3. Jeanette:
    18 november 2018
    Het ziet er allemaal weer heel mooi uit! Om jaloers op te worden. Ook maar doorgaan met de loterij.....wie weet.....
  4. Marlies:
    18 november 2018
    Was er 1 wijntje dat je lekker vond Inge. Wat een prachtig verhaal weer.
  5. Annet Hageman:
    19 november 2018
    Leuk om de verhalen van jullie avonturen te lezen! Geniet van jullie droomreis dames!