Kangaroo Island en Adelaide

1 december 2018 - Adelaide, Australië

🎶Op een Kangoeroe-eiland,                                                                                 Zoekt een kangoeroemoeder, naar haar kangoeroekind 🎶

Voor diegenen die dit liedje van de wereldberoemde band Cocktailtrio niet kent, bij deze de link: https://youtu.be/Xo0wgQJqluA.

Afgelopen donderdag hebben we eerst nog in Port Elliot en Victor Harbour doorgebracht, want de ferry ging pas om 16.00 uur ’s middags. De ferry deed er 3 kwartier over en daarna was het nog ongeveer een half uurtje rijden naar onze lodge.

Vrijdag zijn we op tijd op pad gegaan, want we hadden maar één volle dag. De eigenaar van de logde had ons tips gegeven waar we heen konden gaan. We begonnen bij Seals Bay. Op dit strand lagen diverse zeehondjes te luieren in het zonnetje. Hierna zijn de naar een koala opvang gereden. We hebben namelijk wel al veel kangoeroes gezien, maar nog niet zoveel koala’s. En we hadden mazzel: vlak voor ons stak een moederkoala met haar kindje op haar rug het voetpad over. Te schattig gewoon. Daarna zijn we verder gelopen en hebben nog diverse koala’s in de bomen gespot. Hierna zijn we doorgereden naar Flinders Chase National Park. Hier werden ons twee plekken geadviseerd om heen te gaan, want toeristen van over de hele wereld kwamen hier naar toe. Inge vroeg nog waarom, maar we moesten het maar zelf ontdekken. Ok, dat gingen we dan maar doen. Nou, we snapten later wel waarom. Eerst gingen we naar een vuurtoren en daar was een wandelpad naar beneden. Beneden was het echt prachtig, woeste golven en op de rotsen lagen ook weer allemaal zeehonden. En toen we nog iets verder de trap afgingen kwamen we bij een prachtige doorgang/grot, Admirals Arch. Echt heel mooi. Daarna zijn we doorgereden naar rotsformaties, geheten Remarkable Rocks. Ook dit was erg mooi. Daarna was het tijd om weer terug te gaan naar de Logde.

Vanmorgen hebben we om 10.30 uur het eiland weer verlaten om een uur later weer voet te zetten op dat andere, grotere eiland. Na onze koffers afgezet te hebben in het hotel in Adelaide hebben we daarna onze trouwe metgezel, de auto afgezet bij Avis. ’s Middags hebben we nog even wat souvenirtjes ingekocht en toen waren we er alle drie wel klaar mee. Als afsluiting zijn we lekkere cocktails gaan drinken en nu zijn we de koffers aan het inpakken.

Morgen om 13.00 uur gaat ons vliegtuig naar Hongkong. Na 8 uur en 50 minuten vliegen landen we  om 19.20 uur, lokale tijd,  in Hongkong. Daar gaan we 5 uurtjes rondhangen en om 00.25 vliegen we weer verder. Dan doen we er 12 uur en 45 minuten over en landen Nederlandse tijd maandagochtend om 6.10 op Schiphol. Dan zit ons avontuur er op.

We hebben vanaf de eerste minuut tot de laatste minuut genoten! We hebben veel gezien, veel gedaan en het reisbureau heeft voor erg leuke overnachtingsplekken gezorgd. Wat is Australië een leuk en mooi land. De Aussies waren ook altijd erg vriendelijk. Met hulp van onze navigatiemeiden Jane (van de auto) en Truus (van de mobiel van Inge) konden we onze bestemmingen goed vinden. We vonden het erg leuk om jullie via deze blog op de hoogte te houden van onze belevenissen. We hopen dat jullie het ook leuk vonden.

We gaan zo lekker slapen.
Tot maandag!

Inge, Tina en Mieke

1. Joline Valent:
    1 december 2018
    Ik vond het erg leuk om jullie te volgen. En zo te lezen hebben jullie ook onwijs veel gezien en beleefd. Zal wel weer wennen zijn om maandag weer terug te zijn in Nederland.
  2. Jeanette:
    1 december 2018
    Wat een mooie foto’s. We kunnen zien dat jullie genoten hebben.
    Tot ziens in Nederland.
  3. Diana:
    1 december 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Heb genoten ervan en de foto's natuurlijk.
  4. Agnes van zanten:
    1 december 2018
    Wauw, volgens mij hebben jullie een geweldige reis achter de rug. Prachtige foto’ s en thanks voor jullie verhalen. Goede reis.
  5. Nelly:
    1 december 2018
    Wat een fantastische vakantie hebben jullie gehad. Het was erg leuk on de verhalen te lezen met mooie foto's erbij. Goede terugreis!
  6. Wilma:
    1 december 2018
    Jullie hebben prachtige weken achter de rug, wij genoten van de verhalen en foto's!!!
    Goede terugreis!
  7. Ria:
    2 december 2018
    Hallo dames. Bedankt voor de mooie reisverhalen. Ook genoten van de vele foto's. Fantastisch!
    Goede terugreis. Greetz Ria
  8. Sandra:
    2 december 2018
    Bedankt voor alle mooie verhalen en prachtige foto's van Down Under. Goede terugreis.
  9. Jolanda:
    2 december 2018
    Tot morgenochtend op Schiphol en een fijne terugreis toegewenst.