Jervis Bay, Tanja en Lakes Entrance

10 november 2018 - Lakes Entrance, Australië

Jervis Bay, Tanja en Lakes Entrance

Zoals gezegd hebben we afgelopen maandag onze auto voor 12 dagen opgehaald. Hier gaan we Australië mee verkennen tot Melbourne. Daar leveren we deze auto weer in en bij vertrek uit Melbourne staat er weer een andere auto voor ons klaar. We waren uiteraard erg benieuwd naar de auto en we waren blij verrast met de Mitsubishi ASX automaat. Vooral met de automaat waren wij blij verrast…na de koffers in de auto gedaan te hebben vertrokken we voor onze eerste kilometers…hmmm...het lijkt wel of hij niet in de volgende versnelling gaat...vreemd...bij een wasstraat maar even aan een vriendelijke jongen gevraagd wat er aan de hand zou kunnen zijn….hij dacht dat we de handrem misschien niet ver genoeg uit gezet hadden…o ja, dat zou kunnen…😐...wij weer vol goede moed verder...nee, dat was het toch niet…dus toch maar terug naar Avis...tja, bleek dat we de pook toch niet in de goede versnelling hadden gezet,  wel in D, maar in manuel ….wisten wij veel. Dit heeft ons dus ongeveer 3 kwartier gekost maar toen konden we echt vertrekken. Op naar Jervis Bay. Verder ging de reis prima, ook het links rijden gaf geen problemen en  rond een uurtje of half 10 kwamen we aan bij ons luxe tent. Deze tent stond op palen midden tussen de eucalyptusbomen. Erg leuke locatie. De volgende dag stond er een boottochtje op de planning om dolfijnen te spotten. Maar omdat er niet genoeg aanmeldingen waren voor deze tocht (alleen wij drie) kregen we een gratis upgrade naar een tochtje om walvissen te spotten. Ook prima uiteraard. Het is toch altijd spannend of deze grote beesten zich willen laten zien (en niet alleen in Scheveningen), maar gelukkig kwamen 2 moederwalvissen met hun kroost in de buurt van onze boot zwemmen. Na de boottocht nog even in Jervis Bay rond gehangen en daarna gerelaxt bij onze tent.

Afgelopen woensdag vertrokken we naar Tanja, een plaatsje ongeveer 230 kilometer zuidelijker. Helaas hebben de hele weg met regen gereden. Ook toen we aankwamen bij wederom een tent regende het nog steeds. Hierdoor was het koud in de tent maar gelukkig stond er een verwarming. Zo brand je dus je tent uit van de zon, zo brand je de tent uit vanwege de verwarming. ’s Nachts was het erg koud dus we lagen onder diverse dekens. Gelukkig stonden we de volgende dag weer op met een zonnetje en werden we verwelkomd door de kangoeroes die daar op het terrein rondliepen. Dat was leuk wakker worden. Overdag zijn we naar een klein plaatsje Tathra geweest. Hier was een leuke kade en de eigenaar van onze overnachtingsplek had verteld dat hier ook walvissen waren te zien. Na een stukje gelopen te hebben zagen we ze inderdaad een stukje uit de kust vandaan. Ze waren mooie sprongen aan het maken. Terug op de camping gingen we nog even bij de eigenaar langs want hij had 2 jonge kangoeroes die verzorging nodig hadden en we mochten even met ze knuffelen. Erg lief uiteraard.

En gister zijn we naar onze volgende overnachting gereden in Lakes Entrance, een plaats ongeveer 300 kilometer verder. Hier is ons onderkomen een schattige cottage. Toch wel een fijne afwisseling na 4 overnachtingen in een luxe tent. Vandaag zijn we naar de haven van Lakes Entrance gegaan en besloten een cruise te doen.  Het was wel leuk maar het viel wat tegen. Het enige leuke was toen we langs dure huizen gingen. Altijd fijn om te gluren. Vandaag hadden we gelukkig best wel weer goed weer. Graadje of 17 en strakblauwe lucht.

Morgen vertrekken we naar Walkerville South, een ritje van ongeveer 240 kilometer. We zitten hier 3 nachten en moeten van te voren van alles inkopen want de dichtstbijzijnde winkel zit 40 km verderop. Maar het schijnt een prachtige locatie te zijn. Het is ons nog niet duidelijk of we WiFi hebben.  Zo niet,  dan is er dus weer 3 dagen radiostilte.

Wordt vervolgd,

Tina, Inge en Mieke

1. Sabine de Breij:
    10 november 2018
    Op het kiekje met de kangaroe ben ik toch een tikkeltje jaloers 😎
  2. Jeanette:
    10 november 2018
    Walvissen en dolfijnen wil ik ook graag in het echt zien.....
  3. Nicole waijers:
    11 november 2018
    Leuk om zo mee te kunnen lezen!
  4. Marie-Louise Mertens:
    Tof he !
  5. Henk en Jacolina:
    11 november 2018
    Het is wel een hele belevenis,geniet ervan.
  6. Martin:
    12 november 2018